Revmatik kasalliklarga chalingan bemorlarning 80 foizida D vitamini etishmovchiligi aniqlanadi
GoodFood - D vitamini etishmovchiligi yallig'lanishli revmatik kasalliklarga chalingan odamlarda eng ko'p uchraydigan muammolardan biri bo'lib qolmoqda. Biroq, yangi dalillar shuni ko'rsatadiki, vitaminni qabul qilish kasallikning borishini sezilarli darajada o'zgartira olmaydi Bunday xulosaga Xal

GoodFood - D vitamini etishmovchiligi yallig'lanishli revmatik kasalliklarga chalingan odamlarda eng ko'p uchraydigan muammolardan biri bo'lib qolmoqda. Biroq, yangi dalillar shuni ko'rsatadiki, vitaminni qabul qilish kasallikning borishini sezilarli darajada o'zgartira olmaydi Bunday xulosaga Xalqaro Osteoporoz Jamg'armasi (IOF) mutaxassislari erishdilar, ular Osteoporosis International jurnalida ilmiy tadqiqotlar sharhini e'lon qildilar Mutaxassislar revmatoid artrit, tizimli qizil yuguruk, psoriatik artrit, spondiloartrit, tizimli skleroderma va Sjogren kasalligi kabi kasalliklar bo'yicha klinik sinovlar, kuzatuv tadqiqotlari va meta-tahlillar natijalarini tahlil qildilar Ko'rib chiqishga ko'ra, D vitamini etishmovchiligi yallig'lanishli revmatik kasalliklarga chalingan bemorlarning 40-80 foizida uchraydi. Vitaminning past darajasi kasallikning yuqori faolligi, charchoq, og'riq va suyaklar va mushaklarning yomonlashishi bilan bog'liq Tadqiqotchilarning ta'kidlashicha, D vitaminini qabul qilish D vitamini etishmasligini xavfsiz tarzda tuzatishi mumkin. Ba'zi hollarda, ayniqsa vitaminning dastlabki darajasi past bo'lgan bemorlarda biroz yaxshilanish kuzatildi. Biroq, turli tadqiqotlar natijalari aralashdi Biroq, katta randomizatsiyalangan tadqiqotlar D vitamini revmatik kasalliklarning rivojlanishiga to'sqinlik qilishi yoki uzoq muddatli remissiyani saqlab turishi mumkinligini tasdiqlamadi "D vitamini yallig'lanishli revmatik kasalliklarga chalingan bemorlarni, ayniqsa suyak va mushaklarni sog'lom saqlash uchun kompleks davolashning muhim qismi bo'lib qolmoqda. Biroq, mavjud ma'lumotlar uni kasallikning borishini o'zgartirishi mumkin bo'lgan mustaqil usul sifatida ko'rib chiqish uchun etarli emas ", dedi tadqiqot rahbari Patrisiya Klark Mualliflarning ta'kidlashicha, skelet sog'lig'ini saqlab qolish uchun D vitaminining qon darajasini kamida 30 ng / ml ni saqlash tavsiya etiladi. Biroq, vitaminning yuqori darajalari immunitet tizimiga qo'shimcha foyda keltirishi mumkinmi degan savol qolmoqda Olimlar, shuningdek, hali aniq javoblari yo'q bo'lgan bir nechta savollarni aniqladilar: • vitamin D tanqisligi kasallikning rivojlanishiga bevosita ta'sir qiladimi yoki surunkali yallig'lanish natijasimi; • immunitet tizimini qo'llab-quvvatlash uchun vitaminning qaysi darajasi maqbuldir; • D vitaminining yuqori dozalarini uzoq muddatli qo'llash qanchalik xavfsiz va samarali? Aniqroq javob olish uchun yangi yirik klinik sinovlar zarur, deydi tadqiqotchilar Qaysi ovqatlar eng ko'p D vitamini o'z ichiga oladi? D vitamini cheklangan miqdordagi oziq-ovqatlarda mavjud, shuning uchun uni faqat oziq-ovqatdan olish qiyin bo'lishi mumkin. Asosiy manbalar yog'li baliq va ba'zi hayvonot mahsulotlaridir D vitaminiga eng boy: Bundan tashqari, sut, yogurt, sariyog ', o'simlik asosidagi ichimliklar va nonushta donlari ko'pincha qo'shimcha ravishda D vitamini bilan boyitiladi Mutaxassislarning eslatishicha, quyosh nuri ta'sirida organizm D vitaminining muhim qismini o'z-o'zidan ishlab chiqaradi. Biroq, kuz-qish davrida, shuningdek, quyoshga etarlicha ta'sir qilmasa, etishmovchilik xavfi ortadi


