Bilim insanları kalp açısından en sağlıklı meyve ve meyveleri belirledi
Yayınlanma tarihi: 10 Haziran 2026 16:34 Genel olarak günde beş porsiyon meyve ve sebze yemenin kalp sağlığı için yeterli olduğu kabul edilmektedir. Ancak yeni bir çalışma bunun yeterli olmayabileceğini gösteriyor. Bu Euronews'in haberine göre Bilim insanları, Birleşik Krallık ve ABD'de 30.000'den

Yayınlanma tarihi: 10 Haziran 2026 16:34 Genel olarak günde beş porsiyon meyve ve sebze yemenin kalp sağlığı için yeterli olduğu kabul edilmektedir. Ancak yeni bir çalışma bunun yeterli olmayabileceğini gösteriyor. Bu Euronews'in haberine göre Bilim insanları, Birleşik Krallık ve ABD'de 30.000'den fazla kişiden elde edilen verileri analiz etti ve genel kabul görmüş sağlıklı beslenme önerilerine uyan kişilerin bile, kardiyovasküler sistem için yararlı olan doğal bitki bileşikleri olan flavanolleri sıklıkla yeterli miktarda alamadıklarını buldu Araştırmanın tamamı Food & Function dergisinde okunabilir Flavanoller birçok bitkisel gıdada bulunur ve antioksidan özelliklere sahiptir. Tehlikeli molekülleri nötralize ederek hücreleri yıkımdan korur ve yaşlanmayı hızlandıran ve birçok hastalığın gelişimine katkıda bulunan oksidatif stresi önler Daha önce yapılan büyük bir COSMOS çalışması, günlük yaklaşık 500 mg flavanol tüketiminin, kardiyovasküler hastalıktan ölüm riskinde önemli bir azalma ile ilişkili olduğunu göstermişti Ancak yeni çalışmalar çoğu insanın bu seviyeye ulaşamadığını gösterdi. "Sağlıklı beslenme" uygulayan katılımcıların dörtte birinden azı günde gerekli 500 mg flavanol aldı Özellikle flavanoller açısından zengindir: Yazarlara göre insanların beslenmelerindeki meyve ve sebzelerin miktarı kadar bileşimlerine de dikkat etmeleri gerekiyor Kalp sağlığı sadece beslenmeye değil aynı zamanda diğer günlük aktivitelere de bağlıdır. Kardiyolog Kursiv Health'e konuştu ve kalbi yok eden 5 kötü alışkanlığı anlattı Bir makale sizi endişelendiriyorsa bunu yapay bir psikologla tartışın


