Romatizmal hastalıkları olan hastaların %80'inde D vitamini eksikliği tespit ediliyor
GoodFood – D vitamini eksikliği, inflamatuar romatizmal hastalıkları olan kişilerde en sık görülen sorunlardan biri olmayı sürdürüyor. Ancak yeni kanıtlar, vitamin almanın hastalığın seyrini önemli ölçüde değiştirmeyebileceğini gösteriyor Bu sonuca, Osteoporosis International dergisinde bilimsel a

GoodFood – D vitamini eksikliği, inflamatuar romatizmal hastalıkları olan kişilerde en sık görülen sorunlardan biri olmayı sürdürüyor. Ancak yeni kanıtlar, vitamin almanın hastalığın seyrini önemli ölçüde değiştirmeyebileceğini gösteriyor Bu sonuca, Osteoporosis International dergisinde bilimsel araştırmaların bir incelemesini yayınlayan Uluslararası Osteoporoz Vakfı'ndan (IOF) uzmanlar tarafından ulaşıldı Uzmanlar romatoid artrit, sistemik lupus eritematoz, psoriatik artrit, spondiloartrit, sistemik skleroderma ve Sjögren hastalığı gibi hastalıklara ilişkin klinik çalışmaların, gözlemsel çalışmaların ve meta-analizlerin sonuçlarını analiz etti İncelemeye göre inflamatuar romatizmal hastalıkları olan hastaların %40-80'inde D vitamini eksikliği görülüyor. Düşük vitamin seviyeleri, daha yüksek hastalık aktivitesi, yorgunluk, ağrı ve kemik ve kasların bozulmasıyla ilişkilidir Araştırmacılar, D vitamini almanın D vitamini eksikliğini güvenli bir şekilde düzeltebileceğini belirtiyor. Bazı durumlarda, özellikle başlangıçta vitamin düzeyi düşük olan hastalarda hafif bir iyileşme gözlendi. Ancak farklı çalışmaların sonuçları karıştırıldı Ancak büyük randomize çalışmalar, D vitamininin romatizmal hastalıkların gelişimini önleyebildiğini veya uzun süreli remisyon sağlayabildiğini doğrulamamıştır Çalışma lideri Patricia Clark, "D vitamini, inflamatuar romatizmal hastalıkları olan hastalarda, özellikle sağlıklı kemik ve kasların korunması açısından kapsamlı tedavinin önemli bir parçası olmaya devam ediyor. Ancak mevcut veriler, bunun hastalığın seyrini değiştirebilecek bağımsız bir yöntem olarak değerlendirilmesi için yeterli değil" dedi Yazarlar, iskelet sağlığını korumak için kandaki D vitamini düzeyinin en az 30 ng/ml düzeyinde tutulmasının önerildiğini vurguluyor. Bununla birlikte, daha yüksek vitamin seviyelerinin bağışıklık sistemine ek faydalar sağlayıp sağlayamayacağı sorusu hala devam etmektedir Bilim adamları ayrıca henüz kesin bir cevabı olmayan birkaç soru belirlediler: • D vitamini eksikliğinin hastalığın gelişimini doğrudan etkileyip etkilemediği veya kronik inflamasyonun bir sonucu olup olmadığı; • bağışıklık sistemini desteklemek için hangi vitamin düzeyinin optimal olduğu; • Yüksek dozda D vitamininin uzun süreli kullanımı ne kadar güvenli ve etkilidir? Araştırmacılar, daha kesin yanıtlar almak için yeni ve büyük klinik araştırmalara ihtiyaç duyulduğunu söylüyor En çok D vitamini hangi besinlerde bulunur? D vitamini sınırlı sayıda gıdada bulunur, bu nedenle onu yalnızca gıdalardan almak zor olabilir. Ana kaynaklar yağlı balıklar ve bazı hayvansal ürünlerdir D vitamini açısından en zengin: Ayrıca süt, yoğurt, tereyağı, bitki bazlı içecekler ve kahvaltılık gevrekler sıklıkla ek olarak D vitamini ile zenginleştirilir Uzmanlar, vücudun güneş ışığının etkisiyle D vitamininin önemli bir kısmını kendi başına ürettiğini hatırlatıyor. Ancak sonbahar-kış döneminde ve yetersiz güneş ışığına maruz kalma durumunda eksiklik riski artar


