Tenqri
Ana Sayfa
Dünya

Öğle yemeği yerine cips mi? Bu gıdalar sağlıklı beslenenlerde bile konsantrasyonu azaltır

GoodFood – Yeni bir çalışma, bir kişinin aşırı işlenmiş gıdaları ne kadar çok tüketirse, dikkat ve düşünme hızı gerektiren görevlerde o kadar kötü performans gösterdiğini ortaya çıkardı. Sonuçlar Alzheimer & Dementia dergisinde yayınlandı Bu etki genel olarak sağlıklı beslenen kişilerde bile ortay

0 görüntülemeakipress.org
Öğle yemeği yerine cips mi? Bu gıdalar sağlıklı beslenenlerde bile konsantrasyonu azaltır
Paylaş:

GoodFood – Yeni bir çalışma, bir kişinin aşırı işlenmiş gıdaları ne kadar çok tüketirse, dikkat ve düşünme hızı gerektiren görevlerde o kadar kötü performans gösterdiğini ortaya çıkardı. Sonuçlar Alzheimer & Dementia dergisinde yayınlandı Bu etki genel olarak sağlıklı beslenen kişilerde bile ortaya çıkar Monash Üniversitesi, Sao Paulo Üniversitesi ve Deakin Üniversitesi'ndeki araştırmacılar tarafından yürütülen araştırmaya, demans belirtileri olmayan 2.100'den fazla orta yaşlı ve yaşlı Avustralyalı katıldı Bir torba cips - ve dikkat zaten daha da kötü Diyetteki ultra işlenmiş gıdaların oranındaki her %10'luk artışa, standart görsel dikkat ve işlem hızı testlerindeki puanlarda gözle görülür bir düşüş eşlik etti. Bunu perspektife koymak gerekirse, %10'u, her zamanki gibi günde yaklaşık bir standart paket cipstir Ortalama olarak, katılımcılar günlük kalorilerinin yaklaşık %41'ini ultra işlenmiş gıdalardan aldılar; bu da neredeyse Avustralya ortalamasıyla aynı Bu sadece "abur cubur" yiyeceklerle ilgili değil Çalışmanın önemli bir bulgusu: Konsantrasyon üzerindeki olumsuz etki, genel beslenme kalitesinden bağımsız olarak ortaya çıktı. Genellikle Akdeniz diyetini uygulayan katılımcılar bile aynı modeli gösterdi; daha fazla işlenmiş gıda, daha az dikkat Yazarlara göre önemli olan endüstriyel işlemenin derecesidir. Bu işlem sırasında ürünün doğal yapısı bozulur ve potansiyel olarak zararlı maddeler (yapay katkı maddeleri ve proses kimyasalları) eklenir. Bu, diyet ve beyin fonksiyonu arasındaki bağlantının "daha az abur cubur yemenin" ötesine geçtiği anlamına gelir Beyin için alarm sinyali Azalan uyanıklığın yanı sıra aşırı işlenmiş gıdaların yüksek tüketimi, özellikle obezite ve yüksek tansiyon gibi demans risk faktörlerinin artmasıyla da ilişkilendirildi Araştırma hafıza kaybıyla doğrudan bir bağlantı kuramadı ancak bilim insanları dikkatin düşünmenin temeli olduğuna dikkat çekiyor. Bu olmadan öğrenme, problem çözme ve diğer birçok bilişsel işlev zarar görür. Bu nedenle azalan konsantrasyon, beyin fonksiyonundaki daha derin değişikliklerin ilk işaretlerinden biri olabilir

Kaynak: akipress.org

Diğer Haberler