Tenqri
Ana Sayfa
Dünya

Bilim insanları şekeri tamamen bırakmanın olumsuz sonuçlarını keşfetti

Bilim adamları, şekerin diyetten tamamen çıkarılmasının bağırsak sağlığını ve metabolizmayı olumsuz etkileyebileceğini, ayrıca kan şekeri regülasyonunun zayıf olmasına yol açabileceğini buldu "Rapor", araştırma sonuçlarının "ScienceDaily" dergisinde yayınlandığını bildiriyor Materyalde "Kuveyt'te

0 görüntülemereport.az
Bilim insanları şekeri tamamen bırakmanın olumsuz sonuçlarını keşfetti
Paylaş:

Bilim adamları, şekerin diyetten tamamen çıkarılmasının bağırsak sağlığını ve metabolizmayı olumsuz etkileyebileceğini, ayrıca kan şekeri regülasyonunun zayıf olmasına yol açabileceğini buldu "Rapor", araştırma sonuçlarının "ScienceDaily" dergisinde yayınlandığını bildiriyor Materyalde "Kuveyt'te bulunan Dasman Diyabet Enstitüsü'nün bilimsel grubu, farelerin yağı azaltılmış ve şekerin en yaygın formlarından biri olan sakarozun tamamen bulunmadığı yiyeceklerle beslenmesinin sonuçlarını araştırdı. Deneyin bir parçası olarak bu hayvanlar bir kontrol grubuyla karşılaştırıldı" ifadeleri yer alıyor Deney grubundaki sıçanlarda aynı vücut kütlesine rağmen glikoz seviyelerinin düzenlenmesinde bozukluklar, insülin duyarlılığında azalma, bağırsak mikrobiyotasının bileşiminde değişiklikler, ayrıca bağırsak ve karaciğerde inflamatuar süreçler olduğu tespit edildi. Ek olarak, bilim adamları yağlı karaciğer hastalığının ortaya çıkmasıyla ilgili patolojik değişiklikleri de kaydettiler Bilimsel çalışmanın yazarları, az yağlı bir diyet uygulanırken sükrozun tamamen hariç tutulmasının metabolik süreçleri istikrarsızlaştırabileceği ve bağırsak mikroflorasının dengesini bozabileceği sonucuna vardı. Uzmanlar, sağlığı korumak için şekerden tamamen vazgeçmek yerine dengeli karbonhidrat tüketimine uymanın daha önemli olduğunu vurguluyor Kullanırken sitedeki materyallere başvurmak önemlidir. Web sayfalarında bilgi kullanıldığında hiperlink ile referans verilmesi zorunludur

Kaynak: report.az

Diğer Haberler